Design the future
Статті

Європейський ринок сонячних колекторів

Німеччина являється найбільшим ринком в Європі з продажу геліотермічних установок, після рекордного 2008 року, в якому було встановлено 2,1 мільйони м2 сонячних колекторів, загальною потужністю 1 500 МВт, відбувся спад об‘ємів продажу, пов‘язаний з економічною кризою.

Мал. 1: Компанія Paradigma надалі зберігає позицію одноосібного лідера з продажу вакуумних колекторів на внутрішньому ринку

Таким чином потужність встановлених колекторів в 2009 склала 1 100 МВт. Лідером продажів серед плоских колекторів являється Bosch Thermotechnik з колекторами власних брендів таких як: Buderus, Junkers i Sieger. Найближчим конкурентом являється компанія Viessmann, хоча, якщо оцінювати загальні об‘єми продажів, разом з вакуумними колекторами та прийнявши до уваги, власне виробництво вакуумних трубок в Китаї — компанія займає кращі позиції на ринку. Компанія Vaillant збільшила продажі в порівнянні з 2008 роком, попри загальний спад в області геліотермічної енергетики. Якщо серед виробників плоских колекторів відбулася зміна лідерів, то на ринку вакуумних колекторів суттєвих змін не відбулося. Компанія Paradigma займає беззаперечну позицію лідера із значним відривом від найближчого конкурента.

Мал. 2: Загальні обсяги виготовлених вакуумних колекторів в Німеччині

Кількість виробників вакуумних колекторів, стосовно розподілу позицій на геліотермічному ринку, кардинально відрізняється від кількості підприємств представлених на німецькому ринку. Компанії Ritter Solar належить понад 60% ринку виробництва вакуумних колекторів. Ritter Solar виготовляє енергію не лише для нагріву, але й для таких відомих брендів як: Vaillant, Wolf, Bosch Thermotechnik. Близько 50% компанія експортує, також майже половина колекторів, виготовлених для Vaillant, потрапили до кінцевого споживача за межами країни.

В 2009 році компанією Ritter Solar було продано 1,45 мільйонів м2 вакуумних колекторів. Та попри величезну динаміку розвитку ринку геліоенергетики, загальна частка теплозабезпечення за допомогою геліотермічних установок складає менше 3% від загальної потреби країни, 98,4% колекторів встановлено в приватному секторі, де переважно застосовуються плоскі колектори, частка яких відповідає 88% від загальної кількості.

Визначним фактором популярності плоских колекторів є їхня ціна. Попит на вакуумні колектори постійно зростає, за рахунок досягнення більших температур, що дає можливість розширити сфери застосування, від використання сонячної енергії в технологічних процесах до створення геліотермічних пунктів теплозабезпечення для цілих районів міста.

Використання інноваційних технологій дає змогу застосовувати сонячну енергію не лише для нагріву, але й для охолодження, що забезпечує набагато ефективніше використання в літній період, ніж просто "зливати" енергію в басейн, при її надлишку. Подальший розвиток ринку геліоенергетики спрямований на технологічне покращення існуючих великих установок в індустріальному секторі, а також конструктивне і функціональне спрощення геліотермічних установок, що має суттєво вплинути на зниження ціни. Інформаційна візуалізація продуктивності установки повинна надавати користувачеві більше інформації про стан роботи системи, а також автоматично сповіщати в разі виникнення помилок.

Експерти прогнозують, що в 2020 році при будівництві нових будинків, шкіл, готелів, лікарень, сонячні колектори будуть невід’ємною частиною будівлі, потреба в теплі яких буде повністю забезпечуватись за рахунок енергії сонця.